Thursday 21 March 2013

kisah setokin dan aurat..


salam n hi...
harini aku nak cerita kisah setokin...sapa tak tau setokin tu menatang pa..boleh gugel...
okeh tak pa...mari aku describe sikit pasal setokin...setokin atau sarung kaki..ya...sarung kaki...

awt pompuan kena pakai setokin...sebab kaki perempuan adalah aurat jugak k!...kena pakai setokin...aku perempuan..aku kena la pakai setokin..so aku pakai...sebab...aku nk tutup aurat  dgn niat lillahi taala..dan sebab2 yg lain... di antaranya ialah aku nak tutup kaki aku dari kena sinaran matahari yg mampu meninggalkan kesan pada kaki atau corak2...hurmm......actually aku dah start bersetokin since aku form 4 lagi dah...sebab aku tgk mak aku pakai setokin..aku rasa mcm nak je kidnap setokin mak aku kan..hehehe

okeh cukuplah aku cerita serba sedikit pasal aurat kaki kan..nk taw lebih sila rujuk kpd mana2 ustaz dan ustazah...hihi...

next, masih lagi di bab setokin...
nak dijadikan cerita...harini aku balik dr kelas awal sebab aku nak teman kawan2 aku pegi gym n sauna...teman je k...aku malas nak bergym bagai...jga lemak..tgh dorang semua bergym kan..aku turun la kejap..pegi kedai fotostat..balik umah tukar kasut...time tu dah dekat2 pukul 12.30 pm la..so aku decide utk tak pakai setokin la utk ke gym semula..sebab yelah aku assume semua lelaki dah pegi smayang jumaat..kat sini time smayang jumaat dlm 12.30pm..n ditambah dgn work day + office hour..so kat gym should not ada org kan..indeed! mmg tak da org kat gym...heaven!...no mennnn.......so comfyyy

so aku tekan butang lif...turun....tetiba...jeng jeng jeng..lif brenti kat tingkat 3..ishkk dalam hati.."plez laaa...tak blh ke biar aku sorng je dalam lif ni..aku dah la tak pakai setokin ni"

tp dalam hati aku rasa mcm someting je..aku rasa bersalah sgt sebab tak pakai setokin biarpun tak da laki...dup dap dup dap je hati ni taw....

pintu lif terbukak...naaaa....dua org laki masok..bapak dgn anak laki dia...si bapak dan anak tu dah siap pakai jubah + serban...subhanallah....sesungguhnya...kita mmg kena tutupp aurat tak kira waktu...

si bapak sekadar senyum pandang aku...tp aku...tak mampu nak balas senyuman...sebab aku rasa mcm berdosa sgt time tu..memohon mereka tak pandang kaki aku time tu...tp si anak yg umur lebih kurang sebaya dgn aku muka seiras asyraf muslim..pakai jubah warna hijau tua + serban..dia punya kunci jatoh...ohhh nooo...kaki aku tak berbalot......dia tunduk, ambik kunci.....dan aku...aku lah pendosa utk harini.....aku cuba sorokkan kaki...tp nak sorok kat mana kan..hurmmm...biar je lah..sapa suruh tak pakai setokin kan....dah tawu aurat....hurmm...

mungkin ni petunjuk dari Allah atau amaran..sebab kalau aku tak terserempak dgn dua lelaki tersebut tnpa bersetokin blh jadi aku akan ulang perkara yg sama di lain waktu kan..in shaa Allah..mungkin ni yg terakhir aku tak bersetokin diluar rumah..in shaa Allah..istiqamah pakai setokin lillahi taala...

istiqamah...in shaa Allah


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..^^