Saturday 9 March 2013

Aku baby sister...baby sister ke??

salam n hi..

ok..dah lama aku tak post benda2 mengarut dlm blog aku ni...aku mmg busy gila...ikotkan harini aku busy jugak...aku p lebri pagi td...(ok aku bangun lambat..aku p lebri koi 12) then stay sampai koi 3..pastu aku balik...aku balik sebab aku nak p derma darah...tp darah aku sendiri pun tak cukop ada hati nak MENDERMA...please la!!
*aku sedaq tu*

berbalik kpd tajuk entri aku seperti tertera di atas...aku si baby sister...baby sister ke?
ya mari aku jawab persoalan itu walaupun tak dak sapa2 yang menyoal...seperti kata lain..sendiri tny..sendiri jawab...atau bahasa pasarnya...SYOK SENDIRI..


bulan lepaih aku balik cuti sem...aku dok muhung kat org yg kata tak balik..padahal aku balik gak kan...motifnya..aku nak wat suprise kat best fren aku di peah aka Rafidah..las2..mak aku lagi awal p reveal kat peah..hadoii...penat aku muhung dia...

ok...aku mcm menyimpang terok dari tajuk sebenar...back to the topic (hopefully aku dah tak menyimpang)

1st day aku kat umah..aku baru bajet nak bangun lambat...n bajet mak aku dah siap masak..tunggu aku bangun utk makan ja (aku sedaq aku BUKAN TUAN PUTERI LA WEII) then, belom sempat jam koi 10 aku dgq beberapa suara halus....memanggil salam...*ni bukan crita hantu* aku malas nak bukak pintu..sebab aku taw..pemilik suara2 halus tu pandai bukak pintu sendiri...
yeah..mereka itu adalah anak2 buah aku..dan aku adalah ibu saudara mereka yang PEMALAS...

aku bangun..then aku tgk dorang di ruang tamu....dan aku rasa...okeh..mereka nampak bahagia disitu..aku pun sambung tidoq balik...setengah jam selepas itu..

"acu, bangun la...kami lapaq..."
aku buat2 tak dengaq..aka tidoq mampoih...
"acu....!!!! bangun laaa....kamiii lapaaaq!!!!
suara2 mereka semakin kuat....
aku buat2 tak dengaq lagi...AKU YG PEMALASSS

mereka dah malas nak terjerit2 kat telinga aku..terus mereka menggunakan kekuatan utk mengoncang2 tubuh ku...hadoiiii.....aku yang pemalas ni dgn malasnya...
"yela2 acu masak...p tgk katun dulu...satg acu panggil"

dalam pala hotak aku ni...aku tak taw nak masak pa...nak ja aku goreng teloq sorang sebijik bagi depa makan...tp aku bukanlah ibu saudara yg kejam kan....sebab dorang tu smua cumillll.....

aku decide masak nasik goreng tomyam...kurang pedas...one of them..tak makan pedas...to be fair....tak yah masak pedas2...

dorang njoy makan....mmg nampak kelaparan...

kemudian baru aku terpikiaq...apa aku nak bt dgn dorg ni...dorg ni confirm2 stay sini sampai malam..kalau dorang bosan..boleh jadi anak2 kucing kesayangan mak aku menjadi mangsa mereka....ohhh noooo.....

ni yang aku bt utk pastikan dorang tak kacau anak kucing mak aku...


sorang aku biaq main game...sampai dia puas....
lagi sorang aku ajak dia makan durian dgn aku sambil layan katun....mmg best....gila heaven...
kalau2 hari2 mcm ni...hari2 aku jadi baby sister pun tak pa..agaga...lagi sorang dah balik setelah kekenyangan...

tu ja bai



4 comments:

  1. so comel dia orang.
    Mesti kamu tukang masak yang bagus sampai dia orang mahu kamu masak untik them:)

    http://iamjocelynlum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. haha...im not that good in cooking...but i will not let them starving..ahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha,bgusnya dpt mak sedara cmni,msti sedap nasi goreng tomyam tu..

    ReplyDelete
  4. hehe...sedap ke....or dorang mmg betul lapar...hahah...^^

    ReplyDelete

Assalamualaikum..^^